کد مطلب: 4789 | زمان انتشار: ۱۸:۰۶:۱۷ - یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 838 | |

چگونه بلوتوث را به کامپیوتر وصل کنیم؟

چگونه بلوتوث را به کامپیوتر وصل کنیم؟

از سال ۲۰۱۰ بسیاری از لپ تاپ های ساخته شده دارای بلوتوث هستند که با کلیک روی دکمه function و سپس F3 قابل دسترس است. متاسفانه بسیاری از کامپیوتر های شخصی رومیزی فاقد بلوتوث هستند. اما راهی وجود دارد که بلوتوث را در آنها فعال کنید. می توانید از طریق بلوتوث به اینترنت متصل شوید، یا از دستگاه هایی که بلوتوث دارند فایل بگیرید و به آنها فایل ارسال کنید.

۱٫

از یک فروشگاه کامپیوتر یا فروشگاه لوازم الکترونیکی، یک دستگاه یو اس بی دانگل (USB dongle) بخرید. یو اس بی دانگل دستگاه بلوتوث قابل حملی است که کامپیوترتان را به یک دستگاه بلوتوث تبدیل می کند.

۲٫

دستگاه را به یک پورت USB روی کامپیوترتان وصل کنید. به زور آن را به کامپیوتر وصل نکنید چون ممکن است بشکند.

۳٫

صبر کنید تا دستگاه وصل شود. دیالوگ باکسی باز می شود که گزینه “installing device software” یا “installing driver software” را دارد. وقتی این دیالوگ باکس باز شد آن را نبندید. هنگامی که نصب درایور تمام شود به صورت اتوماتیک بسته می شود. یا از شما می خواهد که روی دکمه “finish” کلیک کنید.

۴

درایور را از CD ای که همراه دستگاه وجود دارد نصب کنید. این مرحله ممکن است لازم نباشد و کامپیوتر آن را از شما نخواهد.

۵

بلوتوث دستگاهی که می خواهید به کامپیوتر وصل کنید را فعال کنید.

۶

منوی “Start” را باز کنید و به کنترل پنل بروید. در اینجا نیاز به انتخاب “Network and Internet” دارید و سپس “Set up a Bluetooth-enabled device” را انتخاب کنید. پنجره Bluetooth Devices باز خواهد شد؛ در این قسمت روی “Add” کلیک کنید.

۷

گزینه “My device is set up and ready to be found” را انتخاب کنید و روی دکمه “Next” کلیک کنید.

۸

روی نام دستگاه بلوتوث تان کلیک کنید. اگر بلوتوث دستگاه تلفن همراه تان را فعال کرده اید، نام آن را از لیست دستگاه ها انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که نام هر دستگاه بلوتوثی که در اطراف تان روشن باشد در این لیست وجود خواهد داشت.

۹

وقتی از شما خواسته شد، یک کلمه عبور ذخیره کنید. این کلمه عبور ممکن است در اسناد بلوتوث دانگل ارائه شده باشد. ممکن است دو انتخاب دیگر هم داشته باشید؛ یکی اینکه خودتان یک کلمه عبور تعیین کنید و دوم اینکه از ویندوز بخواهید یک کلمه عبور پیشنهاد بدهد. در دستگاه دیگرکه با بلوتوث به کامپیوتر متصل شده است، از شما خواسته می شود که همان کلید عبور را وارد کنید تا اتصال برقرا شود. وقتی این گزینه را انتخاب کردید، روی”Next” کلیک کنید.

منبع:phow



ارسال نظر



لوگو اسپانسر