کد مطلب: 3609 | زمان انتشار: ۸:۴۲:۳۴ - شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 799 | |

موزیلا فایرفکس عاملان ردیابی دیجیتال را فاش میکند

موزیلا فایرفکس عاملان ردیابی دیجیتال را فاش میکند

شرکت موزیلا که مرورگر محبوب فایرفاکس را ساخته است نرم افزار کوچک و کاربردی برای این مرورگر عرضه کرده است که به کاربران این امکان را می دهد که مشاهده کنند چه کسی ردپای دیجیتالی آنها را دنبال می کند.

نرم افزار کوچک و کاربردی لایت‌بیم (Lightbeam) که به عنوان یک افزایه (Plug-in) به صورت رایگان دانلود شده و روی مرورگر فایرفاکس نصب می شود نشان می دهد که کدام شرکتهای ثالث درحال مشاهده فعالیتهای آنلاین یک کاربر هستند.

فزایه(Plug-in)‏ ابزاری کاربردی و کوچک و وابسته به یک نرم‌افزار میزبان دیگر (مانند مرورگرهای وب) است که به تنهایی کاربردی ندارد. افزایه، خود نوعی برافزا (Add-on) به شمار می رود.

موزیلا طی بیانیه ای اعلام کرد: به عنوان بخشی از لایتبیم ما یک تصویر بزرگتر از چگونگی عملکرد ردیابی روی اینترنت تولید می کنیم تا مشخص شود که چگونه سایتهای ثالث به چند سایت دیگر متصل شده اند.

تجسم سازی تعاملی از چنین ردگیریهایی در قالب نمودار، ساعت و فهرست به کاربران این امکان را می دهد تا این اطلاعات گردآوری شده را مشاهده کرده و منابع این ردگیری ها را شناسایی کنند.

براساس این بیانیه، تجسم سازیها با هرسایتی که از آن بازدید می کنند و هر درخواستی که از سوی مرورگر مطرح می شود، گسترش می یابد. علاوه بر نمای نموداری، کاربر می تواند اطلاعات خود را در یک نمای ساعتی نیز مشاهده کنند و دریابد که طی یک دوره ۲۴ ساعته در چه زمانهایی ردیابی شده است و یا به صورت فهرست وارد این اطلاعات را مدنظر قرار دهد.

شرکت موزیلا دانلود این نرم افزار کوچک کاربری را از طریق بخش دانلود Add-on ها در این آدرس در سایت خود میسر کرده است.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر