کد مطلب: 3126 | زمان انتشار: ۱۸:۳۰:۵۱ - شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 692 | |

قدم اول موفقیت چیست؟

قدم اول موفقیت چیست؟

یک روانشناس گفت: موفقیت عملی است که به گونه مستقیم به هدف برسد و گامی است که به سوی هدف برداشته می‌شود.

ارسطو ایرانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در تعلیم و حوزه تربیت و در مورد موقعیت‌های تحصیلی باید گفت موفقیت آن میزان از کارایی است که فرد به فراخور توانایی هایش به رضایت ناشی از پیشرفت‌های خود رسیده است انسانی را سرآمد می‌گویند که در اغلب کارها و فعالیت‌هایش پیشرفت داشته باشد و یا بتوان درباره آینده او این گونه پیش بینی کرد.

وی در ادامه افزود: به عنوان مثال وقتی از کسانی که در دانشگاه هنرآور بودن پرسیده شد که چه اموری باعث موفقیت در زندگی می شود، به ثمر رساندن هدف ها، رضایت شغلی، احساس پیشرفت، ازدواج و زندگی راحت خانوادگی و کمک به دیگران را عنوان کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: احساس موفقیت جزو مهمترین پاداش‌های شغلی و کاری قرار دارد پس باید به این که ما موفق می‌شویم ایمان قلبی و قوی داشته باشیم و همچنین احساس مسئولیت، جلب احترام جامعه و دوستان و پاداش و رفاه شخصی و خانوادگی هم در موفقیت افراد تاثیرگذار است اما نه به اندازه احساس موفقیت.

انسان‌های موفق خودشان را چگونه می بینند

این که یک فرد موفق به احتمال زیاد از خود برداشت مثبتی دارد و به وسیله محققان ثابت شده است.

ارسطو ایرانی گفت: افراد موفق به ویژگی های اعتماد به نفس، خودباوری و برداشت مثبت از خود باور دارند و دختران و پسران با درجه بالای موفقیت، به طور معناداری از دختران و پسران با درجه موفقیت پایین تر برخوردارند.

وی در ادامه افزود: دانشجوها و دانش آموزان موفق که استعداد تحصیلی بالاتری دارند از درجه بالاتری از خودپنداری و مثبت اندیشی راجب به خود برخودارند پس همیشه در مورد خود مثبت فکر کنیم و نیروهای خود را دست کم نگیریم زیرا افسردگی و ناراحتی و تحقیر خویشتن مشکلی از ما حل نخواهد کرد بلکه با کمک به دیگران و تلاش بیشتر و با دوست داشتن و عشق ورزیدن به خودتان پنداره‌ای مثبت را در خود به وجود بیاورید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر