کد مطلب: 12892 | زمان انتشار: ۹:۲۲:۱۳ - پنجشنبه ۹ شهر ۱۳۹۶ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 344 | |

فواید رژیم‌های غذایی با محتوای بالای پروتئین

 فواید رژیم‌های غذایی با محتوای بالای پروتئین

رژیم های غذایی با محتوای پروتئین بالا از جمله رژیم های غذایی با محتوای کربوهیدارت پایین نیز هستند، زیرا مصرف کربوهیدارت ها را محدود کرده و مواد غذایی سرشار از پروتئین را برای دریافت کالری و انرژی جایگزین می کنند.

 

شاید مشهورترین رژیم غذایی با محتوای بالای پروتئین رژیم اتکینز باشد. بخش قابل توجهی(۲۰ تا ۳۰ درصد) از کالری های مصرفی در این رژیم غذایی از منابع پروتئینی تامین می شوند. در مقام مقایسه، رژیم های غذایی سنتی‌تر تامین ۱۰ تا ۱۵ درصد از کالری ها را از مواد غذایی سرشار از پروتئین، مانند گوشت، توصیه کرده اند.

 

درباره هر رژیم غذایی باید به این نکته توجه داشته باشید که همواره جوانب مثبت و منفی وجود دارند. به عنوان مثال، دنبال کردن یک رژیم غذایی با محتوای بالای پروتئین در بلند مدت با بیماری قلبی، سکته مغزی، کلسترول بالا، انواع مشخصی از سرطان، کمبود کلسیم که موجب پوکی استخوان می شود، و سنگ های کلیه پیوند خورده است. با این وجود، در این مقاله روی فواید یک رژیم غذایی با محتوای پروتئین بالا متمرکز می شویم.

 

سهولت در پیروی از رژیم غذایی

بیشتر رژیم های غذایی می توانند هزینه های زیادی را روی دست شما بگذارند، زیرا نیازمند خرید مواد غذایی و محصولاتی خاص و عجیب هستید، که شاید حتی نام آنها را تاکنون نشنیده باشید. اما رژیم های غذایی با محتوای بالای پروتئین به منابع شناخته شده پروتئین وابسته هستند و از این رو، می توانید مصرف مواد غذایی سرشار از پروتئین که شاید تا پیش از این نیز در برنامه غذایی شما جای داشته اند را به سادگی دنبال کنید.

 

احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر

رژیم های غذایی با محتوای بالای پروتئین اغلب برای افرادی که بین وعده غذایی خود به مصرف تنقلات علاقه دارند، مفید هستند. این رژیم های غذایی احساس سیری را برای مدت زمانی طولانی‌تر در فرد ایجاد می کنند و از این رو، نیاز به خوردن میان وعده کاهش می یابد. این شرایط می تواند به کاهش مصرف کالری های روزانه نیز منجر شود و در تسریع روند کاهش وزن کمک حال شما باشد.

 

تسریع کاهش وزن

رژیم غذایی با محتوای بالای پروتئین در کوتاه مدت به تسریع کاهش وزن کمک خواهد کرد. این به معنای آن است که ابتدا روند سریع کاهش وزن را تجربه خواهید کرد، اما اگر این رژیم غذایی که بیشتر از پروتئین تشکیل شده است را ادامه دهید، در نهایت، بدن پروتئین اضافی را به صورت چربی ذخیره خواهد کرد. بر همین اساس، افزایش وزن دوباره را تجربه خواهید کرد که می تواند به کلسترول بالا و دیگر مشکلات سلامت منجر شود.

 

مواد غذایی حاوی پروتئین

 

از فواید رژیم‌های غذایی با محتوای بالای پروتئین

ترمیم پوست، مو و عضله

رژیم های غذایی با محتوای بالای پروتئین می توانند به درخشش هرچه بیشتر پوست، بهبود شرایط مو، و بهره‌مندی از عضلاتی قوی کمک کنند، زیرا پروتئین یکی از بلوک های سازنده اساسی برای رشد و بازسازی سلولی است. پروتئین برای حفظ گردش خون، بازسازی پوست، ترمیم عضلات و بهره‌مندی از استخوان هایی قوی نیاز است.

 

تقویت انرژی

پروتئین یک درشت مغذی محسوب می شود، که به معنای آن است بدن بهترین اندوخته های انرژی خود را از پروتئین تامین می کند. پروتئین برای حرکات روزانه، حافظه، تفکر و فعالیت جسمانی ضروری است.

 

سلامت قلب

اگر یک رژیم غذایی با محتوای بالای پروتئین را دنبال می کنید، ماهی به طور معمول یکی از عناصر اصلی این رژیم غذایی محسوب می شود. ماهی نه تنها از محتوای چربی کم سود می برد، بلکه سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ است که دوستدار قلب بوده و به کاهش کلسترول، بهبود کاهش وزن، و کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی، سرطان، و آرتریت کمک می کنند.

 

احتباس آب کمتر

یکی دیگر از فواید کاهش مصرف کربوهیدارت ها و تمرکز بر مواد غذایی سرشار از پروتئین کاهش نفخ و وزن آبی است. اما دنبال کردن یک رژیم غذایی تهی از کربوهیدارت های پیچیده به معنای آن است که با آغاز مصرف دوباره آنها به سرعت بازگشت وزن آبی را تجربه خواهید کرد.

 

کاهش کلسترول با سویا

بسیاری بر این مساله متمرکز می شوند که دنیال کردن یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین می تواند به شکل گیری کلسترول بالا و بیماری قلبی منجر شود. با این وجود، تمرکز بر منابع پروتئین که از گیاهان سرچشمه می گیرند، مانند سویا، می تواند به کاهش وزن و کلسترول کمک کند.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر