کد مطلب: 3533 | زمان انتشار: ۱۹:۵۳:۰۸ - جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 2,919 | |

طرز تهیه ی شامی رودباری

آموزش طرز تهیه ی شامی رودباری

مواد لازم: گوشت گوساله: ۴۰۰ گرم پیاز رنده شده: ۳ عدد نمک و فلفل: به اندازه لازم سبزی معطر (ترخون، مرزه، گشنیز و ریحان) خرد شده: یک فنجان روغن: به میزان لازم گوجه رنده شده: ۵۰۰ گرم رب‌گوجه: یک قاشق غذاخوری روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه: ابتدا گوشت گوساله چرخ شده را با پیاز های رنده شده مخلوط و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و بعد سبزی های معطر را به مواد فوق بیفزایید و با نمک و فلفل مخلوط کرده و خوب ورز دهید و بگذارید چند ساعتی در یخچال بماند تا عطر سبزی ها در گوشت نفوذ کند و خوش طعم تر شود.

 

حالا به اندازه یک نارنگی کوچک از مواد شامی را بردارید و در دست یا داخل قالب گرد آن را پهن کنید. مقداری روغن در تابه بریزید و شامی ها را در آن سرخ کنید و کنار بگذارید. گوجه های رنده شده را همراه رب گوجه در یک قاشق روغن تفت دهید و یک قاشق از سبزی معطر خرد شده را به آن بیفزایید. کمی نمک و زردچوبه را هم اضافه کنید و بگذارید روی حرارت ملایم بجوشد و غلیظ شود. سپس شامی ها را درون این سس بی نظیر و خوشمزه بگذارید و حرارت را کم کنید. در ظرف را بگذارید تا کم کم بپزد. در انتهای کار ۲ قاشق روغن زیتون را به مواد اضافه کنید تا دو دقیقه هم با روغن زیتون بجوشد و بعد آن را از روی حرارت بردارید. چون روغن زیتون نباید زیاد حرارت ببیند. این شامی لذیذ را می توانید همراه کته ای که از قبل آماده کرده اید یا با نان در کنار جمع صمیمی خانواده سرو کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. بفرمایید، نوش جان.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر