کد مطلب: 12769 | زمان انتشار: ۹:۳۹:۰۴ - دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 394 | |

طرز تهیه میتلوف با پوره سیب زمینی

 طرز تهیه میتلوف با پوره سیب زمینی

طرز تهیه پوره سیب زمینی :

می‌توانید پوره سیب‌زمینی را با مخلوط کردن ٧۵٠ گرم سیب زمینی آب پز و پوست گرفته، ۵٠ گرم کره، ¼ پیمانه شیر و ¼ پیمانه پنیر چدار رنده شده، را با هم مخلوط کرده و آماده کنید.

 

مواد لازم برای میتلوف:

 گوشت چرخ کرده  ٧۵٠ گرم
 پوره سیب زمینی  ٨۵٠ گرم
 نخود فرنگی  ½ پیمانه
پیاز  ١ عدد
سیر ٣ حبه
تخم مرغ ١ عدد
سس باربیکیو ¼ پیمانه
سس گوجه فرنگی ¼ پیمانه
جعفری خردشده ¼ پیمانه
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
قارچ متوسط در صورت تمایل ۵-۶ عدد

 

طرز تهیه میتلوف با پوره سیب زمینی :

پیاز را ریز خرد کنید.

روغن زیتون را در ظرفی روی شعله متوسط گرم کنید و پیاز خردشده را به تابه افزوده تا زمانی که نرم شوند تفت دهید، قارچ هم برش زده و اضافه کنید تا کاملا آبش کشیده شود. سیر را له کرده و به مدت یک دقیقه با پیاز تفت دهید.

 

تابه را از روی شعله بردارید و به مدت ده دقیقه کناری قرار دهید تا سرد شوند.

برای تهیه پوره سیب زمینی، سیب زمینی‌های خرد شده را در آب جوش و نمک به مدت ١۵دقیقه و یا تا زمانی که کاملاً نرم شوند بپزید. سپس آن ها را آبکشی نمایید و دوباره به ظرف برگردانید. شیر و  کره را اضافه کنید و آن‌ها را روی حرارت ملایم بپزید و له کنید. سپس پنیر چدار را اضافه نمایید و اجازه دهید تا پوره غلیظ شود.

 

فر را با دمای ١٧٠درجه گرم کنید.

یک ظرف مناسب فر با ابعاد ٢٠در١٠و عمق ٧سانتیمتر را چرب نمایید. کف ظرف و دیواره های آن کاغذ روغنی بیاندازید.

 

گوشت چرخ کرده، نخود فرنگی، تخم‌مرغ، سس باربیکیو، سس گوجه، جعفری و مخلوط پیاز را در کاسه بزرگی با هم مخلوط کنید و به اندازه دلخواه نمک و فلفل اضافه نمایید. این مخلوط را در ظرف بریزید و با قاشق سطح آن را صاف کنید.

 

به مدت ٢۵ دقیقه و یا تا زمانی که گوشت کاملاً پخته شود آن را بپزید. سپس آن را از فر بیرون آورید و دمای فر را به ٢٠٠ درجه سانتی‌گراد افزایش دهید. پوره سیب زمینی را بر روی گوشت بریزید و به مدت ٢۵ دقیقه دیگرآن را بپزید (۵ دقیقه هم گریل) تا روی پوره به رنگ طلایی درآید. اجازه دهید تا به مدت ١٠ دقیقه در ظرف بماند تا خنک شود. سپس آنرا از ظرف بلند کنید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر