کد مطلب: 5578 | زمان انتشار: ۲۰:۱۳:۵۱ - شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 2,641 | |

درمان قطعی سینوزیت

درمان قطعی سینوزیت

 سینوزیت و درمان قطعی آن

نکته : شاید شما در ۳ یا ۴ روز اول استفاده از این روش احساس کنید که کاملا خوب شدید ولی برای درمان قطعی سینوزیت ، شما باید  ۷ روز از این روش رو استفاده کنید .

۱- یک قاشق مربا خوری عسل رو با دو قاشق مربا خوری آب مخلوط کنید و در حالت  دراز کش  دو قطره  مخلوط  آب عسل رو در هر سوراخ بینی بریزید  این کار رو می تونید با قطره چکان انجام بدید .  اینکار با یه مقدار سوزش همراه  ولی سعی کنید تحمل کنید . دو دقیقه به صورت دراز کش باشید و دو دقیقه به صورت سجده . چرک و عفونت در مخاط بینی و پشت حلق شما جمع میشه و باید سعی کنید حسابی مخاط بینی و پشت حلق  خودتون رو تخلیه کنید . این ریزش چرک از راه بینی و پشت حلق تا ۱۵ دقیقه ادامه داره و شما سعی کنید به محض احساس چرک آن را تخلیه کنید .

۲- بعد از ۱۵ دقیقه نوبت شستشو مخاط بینی با  سرم شستشو که در داروخانه ها موجوده  . سرم شستشو رو داخل لیوان می ریزید به طوریکه نصف لیوان رو پر کنه بعد سرم رو از راه بینی به بالا می کشید  طوریکه سرم از دهان شما خارج بشه . کسانیکه اینکار براشون سخته می تونن با استفاده از سرنگ اینکارو انجام بدن .

۳- بعد از گذشت ۵ دقیقه از استفاده کردن سرم نوبت مهمترین قسمت کار میرسه . اکنون مخاط بینی شما حسابی تمیز شده و دسترسی و نفوذ بهتری روی سینوسها وجود داره . تو این مرحله شما باید عنبر نصا را  که همون (پهن الاغ ماده) و اسم انگلیسی اون (Donkey Stool) هست رو از عطاری خریداری کنید و قسمتی از آن را روی گاز بزارید و شعله گاز را کم کنید و صورتتون رو در مسیر دود قرار بدید  و از راه بینی هوا را به داخل کشیده و از راه  دهان خارج کنید. سعی کنید اینکار رو با تنوع  انجام بدید یعنی ۲۰ ثانیه  با دود کم اینکارو انجام بدید و ۲۰ ثانیه با دود غلیظ طوریکه سوزش شدید در بینی خود احساس کنید شما باید تا زمانیکه عنبر نصا سیاه نشده این کار رو ادامه بدید  اصولا ۳ تا ۴ دقیقه طول می کشد که عنبر نصا کاملا سیاه بشه . در ضمن در زمان انجام اینکار چرک وعفونت  از راه  بینی شما ترشح می شه سعی کنید در زمان احساس چرک حسابی مخاط بینی خودتون رو خالی کنید و باز به اینکار ادامه دهید . در زمان خرید عنبر نصا دقت کنید عنبر نصا به صورت فله و باز باشه نه بسته ای که در داخل نایلون پلمپ شده باشه . من عنبر نصا باز را از عطاری زیر پل ستارخان خریدم .

۴- استفاده از روغن سیاه دانه  که شبها قبل خواب فقط یک قطره داخل یکی از سوراخهای بینی بریزید و شب بعدی داخل سوراخ بینی دیگر .

 – شما باید گزینه های۱و۲و۳ را پشت سر هم  روزی یکبار بار به مدت ۷ روز انجام بدید و گزینه ۴ رو دو هفته  . موفق باشید

———————————————————————–

– به خاطر اینکه شما دیگه دچار سینوزیت نشید باید به این نکات توجه کنید :

۱- حتما حتما حتما حتما حتما زمانیکه از حمام یا استخر خارج می شید  اولین کار شما باید خشک کردن موهاتون باشه که اصلی ترین عامل ایجاد سینوزیت همین مورده.  در زمان خیس بود سرتون سینوسهای شما ۲۰ برابر آسیب پذیرتر میشن.

۲- دوش خیلی سرد نگرفتن . اگه شما هم مثل من علاقمند به دوش گرفتن با  آب خیلی سرد هستید سعی کنید فقط آب سرد روی بدنتون بریزه .

۳- در زمان سرما حتما از کلاه یا هد بند استفاده کنید .

۴- آب خیلی سرد ننوشید.

۵- هیچوت در مجاورت باد کولر نباشید ولی باد خنک به صورت غیر مستقیم اشکالی نداره .

۶- مصرف نکردن اسپرها اعم از  ادکلن – خوشبو کننده هوا –  تمیز کننده ها – براق کنندها – یا تمام موادیکه بوی تند و آزار دهنده دارند .چون اینگونه موادها باعث تورم مخاط بینی و تحریک سینوسها میشن و نهایتا باعث سردردهای شدید میشه.

۷- بیشتر موتور سوارها سینوزیت میگرین به خاطر اینکه باد مستقیم به پیشونی و صورت آنها می خوره و در دراز مدت باعث سینوزیت میشه . موتور سوارها حتما باید از کلاه و هد بند استفاده کنن .
۸- سعی کنید صبحها صورت خودتون رو با آب ولرم بشوید و بعد از شستن صورت خیلی سریع خشکش کنید .

 

– کارهای مفید دیگه برای بهبودی  سریعتر سینوزیت :

۱- نشتن کنار آتیش با چوب جنگلی طوریکه حرارت و دود اون به صورت و پیشونی شما بخوره .

۲- استفاده از بخور اکالیپتوس .

۳- نمک دریا را از عطاری خریداری کنید و مقداری از آن را داخل آب گرم بریزید و روزی ۴ الی ۵ بار برای شستشوی مخاط بینی استفاده نمائید .

۴- استفاده از تخم مرغ آپز یا سنگ یا کسیه شن برای گرم کردن سینوسها (پیشانی و گونه ها )

۵- ورزش کردن سنگین مثل دویدن سری که  باعث دفع عفونت از بدن بشه .

۶ – دوش گرفتن با آب داغ در حدیکه بشه تحمل کرد سر و پیشونی رو زیر آب داغ ماشاژ بدید . توصیه من اینکه کم کم آب رو داغ کنید تا اذیت نشید .

۷- انداختن ۲ قطره آب سیر در هر سواخ  بینی . اینکار رو من امتحان نکردیم ولی گویا سوزش زیادی داره .

۸- گیاه آویشن + پونه + نعناء  رو توی یک قوری می ریزید و میزارید ۲۰ دقیقه بجوشه بعد یک لیوان از آن رو با قند میل می کنید . این گیاهها خاصیت آنتی بیوتیکی دارند .

۹- استفاده روزی ۲ بار از مخلوط عسل و عرق نعنا ( ۵ قطره در هر سوراخ بینی )

۱۰- گل بابونه ی خشک رو مثل چایی دم کنید و  روزی ۲ لیوان مصرف کنید .

tajrobeh20.blogfa.com/:منبع



ارسال نظر



لوگو اسپانسر