کد مطلب: 4364 | زمان انتشار: ۱۶:۱۳:۱۹ - سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 994 | |

آموزش درست کردن انواع ماسک های عسل

آموزش درست کردن انواع ماسک های عسل

ماسک­‌های عسل

عسل علاوه بر خواص غذایی و دارویی، یکی از قدیمی‌ترین مواد طبیعی موثر و مفید برای زیبایی و شادابی پوست است.

عسل رطوبت لازم را برای پوست فراهم می­ کند و یکی از بهترین درمان­ها برای رفع خشکی پوست است.

عسل پاک کننده ای قوی است و پوست و سلول های خشک و مرده را از بین می ­برد و به علت خاصیت مرطوب کنندگی و تقویتی در ساخت کرم­ها و ماسک­های خانگی برای شفافیت و درخشندگی صورت کاربرد فراوان دارد.

ماسک ­های عسل ایجاد چسبندگی می­ کند و استفاده از آن صبر و حوصله می­ خواهد، اما همیشه به خاطر داشته باشید سالم ترین ماسک­ های صورت، ماسک­ هایی هستند که در تهیه آنها از مواد طبیعی استفاده شده است و فاقد هر گونه افزودنی است.

هنگام استفاده از ماسک دقت کنید که صورت کاملا با فوم­های پاک­ کننده تمیز شود و هیچ گونه کرم و مواد آرایشی روی صورت نباشد. بعد از پاک کردن، صورت را با آب ولرم و صابون بشویید و ماسک را به صورت دورانی با حرکات دست از اطراف بینی و لب به سمت گونه ها بزنید.

پیشانی و چانه را نیز با ماسک بپوشانید، اما اطراف چشم و لب­ها را خالی نگه دارید. بعد از ۱۵ دقیقه به آرامی مواد را با آب ولرم از صورت خود پاک کنید. لازم به ذکر است ترکیبات ماسک­ها جنبه غذایی دارند و فسادپذیرند و باید برای مصرف فوری تهیه شوند.

عسل و ماست

دو قاشق ماست و یک قاشق عسل را با هم مخلوط کنید و روی پوست بگذارید و بعد از ۲۰ ـ ۱۵ دقیقه شست وشو دهید. عسل علاوه بر خاصیت ضدعفونی باعث باز شدن منافذ پوست و خروج جوش­های سرسیاه خواهد شد.

سیب و عسل

سیب را بشویید و همراه پوست رنده کنید. یک قاشق عسل را روی آن بریزید، کاملا مخلوط کنید و به عنوان ماسک روی صورت بگذارید. این ماسک نیز اثر نرم کننده و ضدآکنه دارد.

تخم مرغ و عسل

در یک فنجان یک تخم مرغ بشکنید و به آن نصف قاشق چایخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شیر خشک اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا مخلوط شود. این مخلوط را روی صورت و گردن بمالید و ۱۵ دقیقه دراز بکشید، سپس با آب گرم شست وشو دهید.

موز و عسل

مخلوط موز له شده و دو قاشق عسل، ماسک بسیار مناسبی جهت پوست­های خشک است. در زمستان که دست­ها نیز اغلب پوسته پوسته و خشک می ­شوند، می­ توانید از این ماسک برای دستان خود استفاده کنید. همچنین اضافه کردن یک قاشق پودر جوانه گندم به این ماسک اثر آن را بیشتر خواهد کرد.

منبع:جام جم



ارسال نظر



لوگو اسپانسر